مرجع پزشکی و زیبایی

معرفی برترین پزشکان و کلینیک های زیبایی

مرجع پزشکی و زیبایی

معرفی برترین پزشکان و کلینیک های زیبایی

چند روز بعد از عمل زانو فیزیوتراپی میشود


فیزیوتراپی بعد از عمل زانو معمولاً بسیار زود آغاز می‌شود. در بسیاری از موارد، فیزیوتراپیست‌ها توصیه می‌کنند که بیماران حتی در همان روز عمل یا روز بعد از آن، تمرینات سبک را شروع کنند. این تمرینات ابتدایی شامل حرکات ساده برای حفظ گردش خون و جلوگیری از تشکیل لخته‌های خونی، و تمرینات تنفسی برای جلوگیری از عفونت‌های ریوی است.

 

در روزهای اولیه بعد از عمل، فیزیوتراپی به تدریج پیشرفته‌تر می‌شود و شامل تمرینات حرکتی ساده و تمرینات تقویتی برای عضلات اطراف زانو می‌شود. هدف از این تمرینات افزایش دامنه حرکت زانو، کاهش ورم و درد، و بازگرداندن عملکرد طبیعی مفصل است. فیزیوتراپیست‌ها همچنین از تکنیک‌های مختلفی مانند ماساژ، الکتروتراپی، و یخ‌گذاری برای کمک به تسکین درد و کاهش التهاب استفاده می‌کنند.

 

با گذشت زمان و بهبود بیمار، برنامه‌های فیزیوتراپی شامل تمرینات پیشرفته‌تری برای تقویت عضلات و بهبود تعادل و هماهنگی می‌شوند. معمولاً دوره‌های فیزیوتراپی برای بیماران پس از عمل زانو چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد، اما مدت زمان دقیق آن به نوع عمل جراحی، وضعیت فیزیکی بیمار و پیشرفت وی در طول دوره درمان بستگی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد